måndag 30 juni 2008

Skruvsatser för RB5 och Lazer ZX-5 SP

Kullagergrossisten har nu tagit hem skruvsatser för Kyoshos RB5 samt Lazer ZX-5 SP. Skruvsatserna skall vara kompletta med insexskruvar, brickor, muttrar samt set-skruvar i rostfritt stål. Till RB 5:an får man över 130 delar och till Lazern över 175 delar. Satserna kostar 195 kronor styck.

Jag har köpt mig en sats för RB 5:an och jag tycker att kvaliteten ser ut att vara väldigt hög, har dock inte hunnit testa de mest utsatta skruvarna ännu. Vad som är snyggt är att delarna inte är svarta, som Kyoshos original, utan istället i blankt stål. Kan ju ge bilen ett annorlunda utseende.

I satsen till RB 5:an har de mindre Button Cap Screw 2.6, som bland annat sitter vid bärarmarna, bytts ut mot Cap Screw med ett 2.0 mm insexshuvud. Detta ger en hållbarare skruv som man inte lika lätt skruvar sönder (vilket jag gjort med mina original från Kyosho). Dock är dessa skruvar lite för lång och behöver filas ner något.

Kullagergrossisten hittar man HÄR.

Inga kommentarer: