onsdag 18 juni 2008

Körning VII och VIII

Har lyckats få till två körningar på raken de senaste dagarna och det har givit sammanlagt nio laddningar. I tisdags var jag och körde på ”Green Hill” från tidig morgon fram till lunch och idag åkte jag dit efter lunch. Har fortsatt att koncentrera mig på hoppen och på att hålla banans rätta spårval. Känner att det är dessa två saker som jag behöver träna extra mycket på. Här finns mycket snabbhet att hämta. I hoppen gör jag fortfarande för många fel, även om jag kommit en bit på vägen att ha en viss kontroll över bilens luftfärd. Vad gäller spårvalet har jag svårt att hålla samma linje varv efter varv. Enstaka varv får jag till det och det går fort, andra varv hamnar jag helt fel och vinglar bara omkring på banan med bilen. Vad som dock är positivt är att jag känner att varje körning ger något för min utveckling. Med andra ord är det bara att fortsätta att köra.

Har idag också anmält mig tävlingen Ladusvängen den 5 och 6 juli i Trelleborg - hålls av klubben Trelleborgs MK. De har byggt en ny bana och det skall bli skoj att få komma ner och köra på denna. Men först skall tävlingen i Falun avklaras och så planerar jag den kommande vecka köra några extra körningar på grus. Har dock ingen tillgång till grusbana men har plockat fram mina koner som jag använde när jag körde på fotbollsplanen. Efter körningarna på ”Green Hill” behöver jag nu få lite träning på halare underlag inför Falun och Trelleborg.

Inga kommentarer: