lördag 12 mars 2011

Final Racet

I morgon är det Indoor Final Racet på Micro Indoor Raceway och jag har fixat lite optiondelar till Ultima SC-R. Mer exakt är det två nya tillbehör jag satt på bilen från GHEA Racing och som jag inhandlat på Everöds RC Hobby. Vad sägs om...

...bulkhead fram i mässing. Är framtagen för RB5:an men passar också SC-R. Kör redan en massa extra vikt i bilen och det här tillbehöret gör ju bara att man får ner vikten än mer mot banan. Och sen kunde jag inte låta bli de här...

...batteri strap skruv. Har kört med ass:ens skruvar men de här är lite större och därmed enklare att skruva i och ur. Sen är de mycket snyggare!

För övrigt har jag tittat närmare på GHEA Racings Koniska kolvar, Anti-squat block och Toe in block. Finns till RB5:an och passar förmodligen också SC-R, får bli inköp längre fram. Kommer då de här options göra mig snabbare? Nä, förmodligen inte men lite svenskt bling, bling är aldrig fel.

Inga kommentarer: