torsdag 1 maj 2008

Anmäld till Örebro

Har idag anmält mig till tävling i klassen 1:10 OR 2wd i Örebro, som skall gå av stapeln den 10 maj. Skall bli spännande att få komma iväg och köra banan i Örebro. Har egentligen inga direkta förväntningar på mina egna prestationer utan ser det som en möjlighet att få träffa lite RC-folk och förhoppningsvis få lite tävlingserfarenhet. De flesta som har anmält sig i klassen 2wd har antingen A- eller B-licens vilket betyder att de har mycket erfarenhet och troligtvis kommer jag ha svårt att hänga på deras tempo. Så mitt mål får bli att göra en bättre debut än den prins Carl Philip gjorde i Porschecupen för några veckor sedan, alltså att inte bli sist.

Det är fortfarande många frågetecken och oklarheter inför tävlingen. Har köpt två uppsättningar batterier som är godkända för tävling och håller just nu på att lödda dem. Detta är inte helt enkelt och jag får lov att återkomma med mina vedermödor kring detta senare. Ett annat frågetecken är laddningen och urladdningen av dessa batterier. Jag har inte hunnit läsa på hur just den version batterier jag köpt bäst laddas och urladdas. Jag har också köpt mig en ny Futaba 3PM 2.4 GHz rattradio. På den senaste träningen på ”Green Hill” hade jag väldiga störningar med min gamla radio och på en del partier levde bilen sitt eget liv. Med den nya radion slipper jag förhoppningsvis detta och så behöver jag inte bry mig om frekvenser. Men det är en avancerad radio och jag har inte haft tid att läsa bruksanvisningen, så jag vet inte hur den fungerar. En annan oklarhet är motorn. Jag vet fortfarande inte om jag har någon motor som det är tillräckligt mycket fart i för att åka på tävling. Alla frågetecken måste redas ut under kommande vecka för att jag skall ha en bil som jag kan ta med till Örebro. Och föresten en anan grej också, jag vet fortfarande inte hur jag skall ta mig till Örebro. Mycket att lösa med andra ord.

Inga kommentarer: