torsdag 22 maj 2008

Inför Majracet

Okej, allt är inte klart ännu inför Majracet i Söderhamn på lördag men det är ju mycket tid kvar innan start... Bow Tie-däcken har ännu inte dykt upp på posten och hoppas, hoppas att de kommer idag. Om de inte gör det står jag utan nya, färska däck. Däremot kom ”Main gear shaft” (UM518) igår onsdag, men den har så klart inte monterats in. Detta skall jag försöka göra på fredag och då slipper jag förhoppningsvis ett vobblande huvuddrev. En annan sak som kan behövas göras är att ändra bilens ”Set up” till något som möjligtvis passar banan i Söderhamn. Skall kanske också åka förbi den lokala hobbybutiken i stan och hämta ett nytt bakre stötdämparfäste och då skall jag passa på och köpa lite ny # 350 stötdämparolja.

Hade hoppats på att få möjlighet att få till en körning på klubben i helgen, men alla sådana möjligheter regnade bort. Så nu har jag inte kört rcbuggy sedan Örebro. Jag får istället hoppas på den mentala uppladdningen jag bedrivit sedan förra tävlingen: ”jag kan köra bil fort, jag gör inga misstag”. Målet för Majracet är annars det samma som för Örebro. Jag skall ha roligt, försöka att inte bryta i kval och finaler samt få lite tävlingserfarenheter. Inför Söderhamn skall jag också, om det går, försöka hålla mina nerver lugna under finalerna och inte tappa så många placeringar som jag gjorde i Örebro. I Örebro hade jag den näst bästa tiden i min final och hade jag bara varit lite bättre på att förvalta den så hade jag förmodligen också kunnat få en lite bättre placering. Så det får bli mitt nya mål inför lördagens begivenheter: att hålla mig lugn och inte göra dumma misstag i finalerna. Vi får se hur det går!

Inga kommentarer: