söndag 17 augusti 2008

RM i 4wd

Otto Ausfelt – SMK Helsingborg – avslutade RM-helgen med att vinna i 4wd och tog därmed en dubbel. Efter att ha vunnit första och andra A-finalen på säker och snabb körning stod han över sista finalen. Jag passade på att ställa några klassiska sportfrågor.

Kristofer: Så här efter segern måste jag ställa en klassisk sportfråga: hur känns det?

Otto: Kaxigt! Det var verkligen skitroligt.

K: Kände du någon gång under den andra A-finalen att du var säker på en seger?

O: Jag han inte tänka så långt. På sista varvet kändes det säkert.

K: Hur har RM-helgen sett ut för dig?

O: Det började lite dåligt. Blev sjuk dagen innan vi skulle åka upp till Stockholm och var sedan sjuk hela träningsdagen. Men jag hittade farten under fredagen. På lördagen blev det sedan en otippad vinst. På söndagen var jag säkrare på en vinst i 4wd.

K: Varför otippad vinst på lördagen?

O: Det var så jämnt motstånd och så många bra förare. Sen är 2wd inte min grej.

K: Vilken vinst rankar du som högst denna helg? 2wd eller 4wd?

O: Båda vinsterna var lika roliga.

Grattis Otto till vinsten!

Söndagen började med regn. Mot lunch blev det uppehåll men när finalerna kom igång började regnet igen.

Otto körde snabbt och säkert i kvalificeringsheaten och tog TQ.

Otto flyger i finalen.

PerErik Nordman – SMK dala Falun – jagade i A-final ett och två Otto. Var vid något tillfälle i ledningen men kunde inte hålla den mot en säker körning av Otto.

Etta Otto, två PerErik och trea Mathias Larsson Borås MRK.

Ottos vinnarbil, en Team Losi XX4 Worlds Edition.

Roy Gjemble - MSK Kvarnvingarna - får nog betraktas som dagens mekaniker, eller snarare nattens mekaniker. Efter att ha köpt Daniel Tengvalls Atomized B44 satt han uppe till klockan halv fem på morgonen och meckade för att få bilen klar till söndagens tävling.

Mathias Larsson har siktat in sig i hoppet!

Inga kommentarer: