söndag 31 augusti 2008

Körning XIV

Söndagseftermiddagar har nu blivit mina dagar då jag tar mig till klubben för att köra. Det funkar bäst så med familjen. Idag blev det fyra acc på en till början regnblött bana men efterhand tittade solen fram och det blev riktigt varmt och torrt. Mikael Johansson, som normalt kör 1/8 Nitrobuggy för MHF Skarpnäck, var och testade sin RB5:a. Det gick fort! Jag tror han har kört en gång tidigare på ”Green Hill” men han körde ifrån oss med hästlängder ändå. Han har det där buggykörandet i fingrarna helt enkelt. På Mikael Johansson Racing kan man läsa hans tävlingsrapporter från 1/8 och titta närmare på hans bilar: Kyosho MP777WC och Kyosho RB5.

Snart är det dags att renovera bilen inför tävlingen i Sjöbo så jag får se om det blir någon mer körning på ”Green Hill”. Hade varit roligt – och bra! – om jag kunde få kört något acc till innan utomhussäsongens sista tävling.

Inga kommentarer: