torsdag 28 augusti 2008

Rcbuggy på danska

Danskarna verkar vara väldigt på g med elbuggy den här sommaren. På RedRC har man kunnat läsa om de nationella tävlingarna som avlöst varandra i parti och minut. Senaste rapporteringen är från den 27 augusti och man skriver då om den femte omgången som gick av stapeln i Gjøl, som ligger nära Aalborg. Den rapporteringen hittar man HÄR. Det är danskarnas eget oOple.com, Racegallery.dk, som sammanställer bilder och reportage från alla tävlingar. Tävlingarna har gått på banor i det nämnda Gjøl samt Tinglev, Ejstrupholm och Odense. Tittar man på bilderna från dessa banor verkar de ha en förkärlek för nålfilt och liknande. Jag hittar inte en enda ler- eller grusbana. Men det ser ut att vara spännande banor. Kanske skulle man försöka ta sig över till Danmark nästa år och köra något race.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter spännande att köra i Danmark, det är ju inte så långt över härifrån :) Jag hänger med.

Kris sa...

Bokat Jonas! Med Øresundsbron är man ju över på ett nafs. Banorna ser riktigt roliga ut.

Men hur blir det med Sjöbo den 13-14 september? Skall du köra? De har inte fått så många anmälda.

Unknown sa...

Nä jag kommer inte att köra i sjöbo, har ju precis tagit min licens och det känns lite surt att lösa ut den för att kunna köra en tävling i år... Ev kommer jag och ser på när ni andra roar er lite :)