fredag 15 augusti 2008

RM har börjat



RM har börjat. Idag fredag startade den fria träningen och det var många som hade tagit sig till ”Green Hill”. Solen sken idag och det var riktigt behagligt att stå på förarställningen. Det jobbades också febrilt i depån med att hitta lämplig set up för underlaget. På banan samsade 2wd:arna och 4wd:arna och det gick riktigt fort för de flesta. Själv hade jag tagit mig till banan med min dotter så det blev bara ett varv på banan med ett kasst acc. Den nya sträckningen känns rolig och spännande. I morgon går starten för 2wd och själv känner jag mig så där lagom taggad.

Gänget från Skåne hade tagit sig upp för den fria träningen. På bild Otto Ausfelt - SMK Helsingborg - som jag personligen tycker skall bli roligt att följa den här helgen. Han kör grymt bra. I bakgrunden Henrik Teinvall, även han från SMK Helsingborg.

Morgan Larsson – SMK Dala Falun – satsar stark på det nya hemmabygget. Mittmonterad motor kan nog fungera väldigt bra på "Green Hill".

Inga kommentarer: