torsdag 14 augusti 2008

RM ändringen

Det blir att köra långsamt över de tre små guppen.

Markeringen har dragits längre ut vilket gör att man får en längre väg att köra runt. Går förmodligen också långsammare.

Tog mig till ”Green Hill” i onsdags för att hjälpa till med preparationerna inför helgens tävlingar. Passade då samtidigt på att ta bilder på de ändringar som gjorts på banan inför RM. Det har blivit två intressanta partier som kommer att minska varvtiderna en del.

Startlistorna för 2wd och 4wd ligger nu ute på MHF Skarpnäck. Det är en del namn jag saknar:

Daniel Tengvall
Hade sett framemot att få se Daniel köra A-final i 4wd. Hans säkra körning skulle ha kunnat ta honom hur lång som helst. Nu finns Atomized B44:an ute till salu istället. Varför Daniel? Daniel har varit min inspirationskälla det här året när jag kommit igång och tävlat så det känns trist att inte få följa hans framfart på RM:et.

Robert Gustavsson
Robert var anmäld till tävlingen och skulle försvara sin RM titel i 2wd från Sjöbo förra året, men han har inte haft tid att fixa i ordning sina bilar. Åker istället till Örebro och kör 1/8. Har aldrig fått se honom köra och hade sett framemot detta.

Tommy Bergfeldt
Tommy berättade själv här på bloggen att han bokat in helgen för att köra RM:et. Nu har flytt till ny ort satt käppar i däcken! Såg när han körde 4wd i Falun i somras och såg framför mig en rafflande A-final med Tommy som TQ.

Thomas Pettersson

Thomas kommer så klart att köra 4wd men jag hade gärna sett honom i 2wd också. Efter hans makalösa körning i Söderhamn tidigare i sommar där han kvalade in som två i båda klasserna var han en av mina favoriter till en topplacering i 2wd på RM:et.

Fredrik Mathisen
Fredrik dök upp på klubben i vintras och körde sin RB5. Det gick snabbt. Ställde också upp på en tävling i Falun som han vann. Snacket gick att han skulle dubbla i RM:et och göra en comeback i ebuggy. Så blir inte fallet. Synd tycker jag.

För övrigt har PerErik Nordman publicerat sin setup för RB5:an och Lazer ZX5 SP:an för underlaget på "Green Hill" HÄR.

Inga kommentarer: