torsdag 31 mars 2011

Folkets VM

I morgon börjar EOS i Tomelilla och när man tittar på vem som är anmälda kan man tro att det är VM. Själv skall jag köra Short Course 2WD, vilket så klart skall bli hur kul, men minst lika roligt är att på plats få se de riktigt stora göra upp. Personligen tror jag det är mycket som står på spel, det är nu det finns möjligheter att vissa musklerna inför VM i Finland. Grymma race med andra ord.

Har själv väntat på att ledningen i EOS skall förtydliga deras definition av elektronikbegränsningen i Short Course 2WD, men det kom ingen. Så nu är det "Stock RTR electronics only" som gäller. När jag för en vecka sedan bestämde mig för att köpa RTR-grejerna visade det sig att Kyosho:s RTR-motor var slut i Sverige. Men Kyosho Sweden hjälpte till och kunde hitta en RTR-motor i gömmorna. Ett stort tack till Kyosho Sweden!

Ett stort tack skall också Magnus Vässmar på Autopartner RC ha som har svarat på mail och skickat prylar i tid och otid! Utan hans hjälp hade det inte blivit något EOS för min del.

Nu är bilen klar och RTR-grejerna monterade, motor och fartreglage. I morgon börjar det stora racet. Om jag inte är för trött på kvällarna kommer jag lägga upp bilder och kortare reportage från racen, men som sagt, det är om jag orkar.

Inga kommentarer: