fredag 1 april 2011

EOS dag 1

EOS racet i Tomelilla har nu startat och alla stora RC-stjärnor är på plats. Är grymt imponerad över hur snabbt de här killarna lärde sig banan under dagen och sen körde perfekta varv. Ryan Cavalieri - andra killen från vänster - har varit den som imponerat mest på mig idag efter...

...Oskar Levin som körde in på en andra placering i första kvalet i 2WD. Det lugn han visade upp där var enastående när han samtidigt hade både Dustin Evans, som kvalade etta, och Ryan Cavalieri precis bakom sig.

När det gäller min egen klass SC 2WD RTR är vi bara sju stycken varav fyra är lagom snabba förare eller vad sägs om: Dustin Evans, Martin Bayer, David Spashett och Sarah Ernst. Jag kan säga som så, jag har lite svårt att hänga med i deras tempo! I klassen kör också Uwe Rheinard, EOS organisatören, och han ligger knappt ett varv efter mig samt Maria "Allt om hobby" Orrung. Min målsättning inför morgondagens fortsatta kval får bli att ha roligt och titta på bra racing!

Inga kommentarer: