torsdag 3 april 2008

Vintersäsongen slut

Det är nu dags att sammanfatta vintersäsongen och blicka framåt. Hade egentligen trott att det skulle bli någon mer träning inomhus, men så blev det inte då stubben stängde i slutet av mars. Det blev sammanlagt tio träningstillfällen. Jag känner att detta var tillräckligt för att komma igång med rcbuggy. Främst är det min körteknik som har utvecklats och jag känner att jag har fått bättre kontroll på bilen. Stubbens många hopp har verkligen varit en god träning för att nöta in hoppteknik. Jag känner också att jag kommit en bra bit på vägen att hantera den tekniska biten kring bilen. Främst har jag lärt mig mer om inställningarna på bilen och hur jag skall sköta mina kolmotorer och min differential. En del av det tekniska har också varit att köpa på mig reservdelar och bra produkter för att kunna serva bilen. Jag har nu bland annat köpt, som jag skrivit tidigare, en begagnad kollektorsvarv och några riktigt bra och billiga verktyg från Team magic. Vad gäller verktygen är det Team magic:s serie ”Black HC Tool”. Jag upplever att dessa ligger skönt i handen och är lätta att mecka med.

Om jag blickar framåt är målet att fortsätta träna regelbundet på klubben under våren och sommaren. Jag skall försöka träna fyra gånger i månaden, det är ungefär vad jag beräknar ha tid med. Förra sommaren körde jag en del på en fotbollsplan i närheten av där jag bor. Skall även denna vår och sommar försöka få ihop några träningstillfällen på denna grusiga och hala fotbollsplan. Jag planerar också att ställa upp i några tävlingar till sommaren. Just nu försöker jag fixa en tävlingslicens för att få möjlighet att tävla. Hur många tävlingar det blir och vilka vet jag ännu inte. En viktig del under våren och sommaren kommer också att vara att fortsätta lära mig mer om bilens inställningar samt att köpa på mig en del produkter som jag kommer att behöva vid tävling. I ett första skede handlar det om att köpa en eller två bra laddare samt batterier som är godkända för tävling. Ett annat inköp som håller på att bli allt mer nödvändigt är en stor och bra väska att ha alla prylar i samt några bra förvaringslådor. Som det är nu ligger bil och produkter utsprida i ett hörn i vardagsrummet.

Inga kommentarer: