söndag 6 april 2008

Sommarsäsongen har börjat



I helgen kom sommarsäsongen igång. På lördagen var det arbetsdag för att få i ordning banan på klubben och på söndagen körde jag två laddningar på en fotbollsplan i närheten av där jag bor. Lördagen var tungt arbete som till största delen bestod i att bära plattor och skyffla grus för att förbättra de befintliga hoppen på banan. Det resulterade i träningsverk dagen efter. Banan kommer med stor sannolikhet bli klar de närmaste veckorna och det skall bli roligt att se hur mycket jag utvecklats av körningen inomhus.

Allt byggande på banan gjorde att jag blev väldigt sugen på att få köra rcbuggy. På söndagen tog jag mig därför samman och kom igång med utomhusträningen genom att fixa till en enkel bana på en fotollsplan som ligger på gångavstånd från min bostad. Fotbollsplaner är förmodligen inte det bästa underlaget att köra rcbuggy på eftersom det oftast är väldigt mycket lös grus som inte har blivit tillräckligt packad. På sommaren ryker det som bara den när man kör och på våren är gruset fuktigt och tungt för bilen att köra på. Men det hindrade inte mig! Jag tog mig till banan två gånger under söndagen och körde sammanlagt 4 x 5 minuter. Det blev riktigt rolig körning med mycket grussprut. Eftersom fotbollsplanen inte är packad blev den uppkörd redan efter första körningen. Framhjulen hoppade och studsade och det blev svårt att köra. Vid andra laddningen för dagen ändrade jag till mjukare fjädrar fram och genast blev det en lugnare bil. En rolig och givande träning!




Skall köra några gånger till på den här hemmagjorda banan och försöka hitta en bra ”set up” för underlaget grusigt och uppkört.

Inga kommentarer: