lördag 2 april 2011

EOS dag 2

EOS dag två handlade om kval och det var idag man märkte klasskillnader. Tittade mest på 2WD och där var Ryan Cavalieri enastående. Körde enormt snabb och säkert. Han står TQ i finalerna i morgon och frågan är om någon kan hota honom i 2WD-finalen. 4WD missade jag eftersom jag åkte hem efter jag hade kvalat klart i 2WD SC, men att fyra svenskar tog sig till A-final är klart roligt. Så Otta Ausfelt, David Ronnefalk, Oskar Levin och Viktor Wilck har alla möjligheten att hamna på prispallen i morgon.

Uppställningen inför kval i 4WD SC. Jörn Neumann TQ och följdes sen av Ryan Cavalieri och Dustin Evans.

För egen del körde jag i mitt eget tempo. Tydligen hade man ändrat motorbegränsningarna och plötsligt upptäckte jag att alla körde med 7.5 medan jag körde runt med min RTR-motor. Hade inget annat med mig och fick fortsätta så under dagen. Kom mer och mer in i körningen och låg mot slutet endast ett varv efter Sarah Ernst och David Spashett. Hur många varv efter jag låg Dustin Evans lyckades jag inte komma ihåg, för många helt enkelt. Med snabbare motor är mitt mål att inte bli varvad av Sarah Ernst och David Spashett på söndagens finaler.

Inga kommentarer: