lördag 1 oktober 2011

Jämna tider


I dag lördag har TMK Raceway haft extraöppet inför RM:et. Själv har jag inte varit där, men var istället i Onslunda i torsdags och tränade. Körde några accar med 4WD:en och försökte komma in mer i min körning med den bilen. Hade egentligen behövt en massa träning men även med lite träning märker jag förbättringar. Skulle behöva komma ner på stabila varvtider kring 24 eller 25 sekunder om jag skall vara inblandad i några race överhuvudtaget. Lyckades i torsdag köra på tider runt 25 sekunder, så det är på rätt väg. Om man bara hade haft tid att träna. Tittade samtidigt på de tider som Otto Ausfelt körde på Sydcupen, bästa tid 21.821 sekunder. Då går det snabbt! Jämna tider runt 22 sekunder kommer förmodligen de ha som kör finalen i 4WD på RM:et.

För övrigt tycker jag att JConcepts Double Dee's fungerade helt okej på banan, som nu har bearbetats och har mycket bättre fäste än tidigare. Mina däck var slitna efter tidigare race men gav ändå helt okej fäste. Det kommer definitivt gå fort på RM:et.

Inga kommentarer: