fredag 21 oktober 2011

Yokomo 2WD



Yokomo är på g med en 2WD. Vet inte riktigt vad jag skall tycka om den här skapelsen. 2WD känns just nu som en svår marknad att slå sig in på när det senaste året kommit riktigt coola bilar från Schumacher, Durango och Losi. Här känns det mest som en massa plast. Det mest innovativa jag kan se på den här bilen är fartreglaget som placerats i mitten av bilen. Frågan är om det blir så mycket bättre vägegenskaper av att ha den här vikten centrerad men högre upp, än lågt ner men lite åt sidan. Det blir ett väldigt smalt chassi i alla fall. Om man lyckas få fram ett lågt pris tror jag att den har en marknad. Yokomo B-Max4 var ju en populär bil säsongen 2009, när jag själv inte tävlade så mycket. Dock verkar det ju vara så i Sverige att de som håller på med den här motorsporten har pengar att köpa halvdyra bilar för och marknaden för riktigt billiga bilar verkar inte finnas. Men jag kan ha fel. Roligt är det i alla fall att det blir ytterligare en bil att välja på!

Inga kommentarer: