måndag 3 oktober 2011

Barn och RCbuggy


Var igår ute på en fotbollsplan i närheten av vårt hem och lät mina två äldre barn testa min Ultima SC-R. Här är det min femåriga dotter som kör Short Coursen, med tungt gasfinger skall tilläggas. Köpte en liten radiostyrd bil till dem för ett halvår sedan som de leker med inomhus och min dotter har börjat greppa det här med hur bilen skall köras. Körningen på fotbollsplanen gick över förväntan och snart kan hon säkert hänga med på någon träning om hon skulle vilja.

Min filosofi är att barn får hålla på med den fritidssysselsättning de vill men att man som vuxen måste ge dem möjligheter att få testa på lite olika saker. Själv höll jag på med en massa saker när jag var barn, med allt från friidrott och karate till fiskeklubb och frimärksklubb. RC-sporten får de testa när de vill och det finns många poänger med denna fritidssysselsättning. Förutom att det är roligt så kan man väcka ett intresse för teknik hos dem. Får se om det blir någon mer runda till fotbollsplanen innan hösten kommer på riktigt här i Skåne eller om det blir en träningsdag på någon bana i vinter.

2 kommentarer:

Claudio sa...

Inte alls dålig körning!

Jag har fixat i ordning en gammal tamyia madbull till min 3,5-åriga dotter som hon har provat på att köra några gånger. Än så länge går det inget vidare, men hon har i alla fall roligt :)

Kris sa...

Jag har en son som är 3,5 och att få ihop styrning och gas är inte lätt. Men som sagt, de har roligt!