tisdag 30 augusti 2011

Sverigecupen och Stallturen

Är nu anmäld till Trelleborgs MK:s nästa tävling den 9 till 11 september. Kommer endast att köra på söndagen och då dubbla i klasserna 4WD och Short Course Mod. Det senare körs som supporterklass och tävlingen har fått det klassiska namnet "Stallturen". Ett namn som användes redan när jag körde tävling i Trelleborg 1990 (finns ett inlägg om detta HÄR). Kommer köra med min Ultima SC-R och stoppa in min 7.5. David Ronnefalk och Mikael Johansson är också anmälda med sina SC-R i denna klass. Skall bli intressant att se vad de kan sätta upp mot de som kör 4WD i denna klass. Än så länge nio anmälda men jag hoppas att många av de som körde i Trelleborg i lördags passar på att anmäla sig.

4WD klassen går som deltävling 4 i Sverigecupen. 20 anmälda så här långt, men man kunde hoppas på några fler. Hade varit roligt om det kunde bli tre fulla finaler, så får man i alla fall köra en C-final med mer än 4 bilar.

Beställde igår däck till tävlingen från Evolution Racing och fälgar samt lite smått och gott från Autopartner RC. Det är JConcepts "Double Dee's" som gäller både fram och bak. Det är också så att det bara är standard foams som är tillåtna (Källa). Som jag ser det är det helt rätt tänk på alla punkter här. Man har valt ett prisvärt däck, jag betalade 98 kronor för mina bakdäck och 95 för framdäcken. Att nu också begränsa foamsen till original gör att toppförarna inte förköper sig. Allt som kan hålla nere kostnaderna och istället skapa likvärdiga race är positivt för sporten.

För övrigt är tanken just nu att jag skall åka till banan på fredagen den 9 september och träna lite extra och förhoppningsvis hitta några bra inställningar. Man kan alltid hoppas att David, Mikael eller Johannes är där och kan ge lite goda råd. Eller så blir det som vanligt, en massa jobb som sätter stopp för allt som stavas RC.

1 kommentar:

Mikael Johansson sa...

Hej.
Vi kommer under fredagen vid ca 14-tiden. Johannes kommer också men inte David. Du får alla tips vi kan ge. Kul att ses igen.
Hälsningar
Lasse Johansson