onsdag 31 augusti 2011

Optima är tillbaka


Kyosho släpper nu en riktig Mini-Z buggy och det kan bli hur roligt som helst. Körde mycket i våras med min gamla Mini-Z på min bana i vardagsrummet, men saknade hoppen. Med en buggy öppnas nya möjligheter. Är väldigt sugen på att införskaffa en sådan här när den kommer i november. Till en början bara köra hemma för att det är roligt och för att hålla igång körningen, men kan också tänka mig att det växer fram tävlingar i Sverige.

Kyoshosan:s blogg kan man läsa:

"According to an insider who had already had a chance to drive the new Mini-Z Buggy, it turns on a dime, jumps like a Lazer and soakes up the bumps like a champ. It does have oil shocks and it does use AAA batteries". Källa

Låter onekligen häftigt!


Gillar också att man använt den gamla Otiman som förebild för karossen. Kan man hoppas att det kommer uppföljare med karosser hämtade från Kyosho klassiska bilar. Själv skulle jag vilja ha en Kyosho Turbo Rocky inspirerad kaross eftersom jag hade en sån bil när jag var barn (för er som inte kom ihåg!). Dessutom skall det vara 4WD, vilket förmodligen gör det möjligt att köra inomhus utan en massa mattor (Källa).

Inga kommentarer: