tisdag 31 maj 2011

Gubben i lådan

Det blev plötsligt för mycket grejer till bilarna så det var dags att köpa en ny väska till allting. Det var inget fel på min gamla bilväska, den grå på bilden, så den ville jag behålla. Istället ville jag ha något att förvara reservdelar och större verktyg, typ lödkolv. Var först inne på en ny bilväska från Kyosho men tycker faktiskt att de, liksom alla andra företag som tillverkar dessa väskor, är dyra. Så jag började söka efter något annat och hittade till sist Verktygslåda Magnum PlusJula. Kostar 199 kronor och fungerar, för mina behov, klockrent.

Nu är det bara till att hitta en väska för däcken också. SC-däcken tar en massa plats. Har funderat på den HÄR team C-väskan, som Team MicroRacing saluför. Den är helt okej i pris.

Ett övre fack med möjlighet att ha saker som inte skramlar när man öppnar locket.

Verktygslådan har en stor innerlåda där man får plats med en massa mindre reservdelar. De större reservdelarna får man ha i själva lådan, tillsammans med fälgar och lödkolv.

Nu hade det varit trevligt att avsluta det här inlägget med en länk till Hans Alfredson och Martin Ljungs sketch "Gubben i lådan", men den hittade jag inte på internet. Strunt samma, rolig är den i alla fall.

Inga kommentarer: