tisdag 22 juli 2008

Körning XII

Idag var det sista träningen på ”Green Hill” inför det stundande RM:et (är snart semester med små möjligheter att ta sig till banan). Gjorde att jag kände mig extra angelägen om att få till några riktigt bra rundor. Blev till slut fem laddningar med en körning som kändes helt okej. Jag kommer inte göra några supertider och förmodligen ett och annat misstag på RM:et, men med de möjligheter som man har till träning som småbarnsförälder så är jag nöjd.

Nu skall jag visualisera ”Green Hill” varje kväll innan jag går och lägger mig tills jag drömmer om ”Green Hell”. Det måste vara bästa uppladdningen inför RM:et!

Var också en hel del folk nere på banan. Pererik Nordman från SMK Dala Falun (vi har många gäster på banan just nu) var och körde med sin RB5:a och var vänlig att hjälpa mig med min setup. Efter att han skruvat lite på min bil gick det mycket bättre. Tack Pererik! Och så var klubbkamraten Rolf Karlsson där. Vi kör rätt lika tidsmässigt så han är en bra sparringpartner för mig. Jag behöver den där raceträningen när man har en annan bil framför eller bakom sig som kör i samma tempo som en själv och man verkligen behöver koncentrera sig för att komma förbi eller hålla undan. Tack Rolf för rolig rcbuggy idag!

Inga kommentarer: