onsdag 9 juli 2008

Intervju med Otto A.



När jag körde Ladusvängen i Trelleborg stötte jag på Otto Ausfelt, den regerande RM-mästaren i 4 wd, och passade då på att ställa några frågor till honom. Han får betraktas som en av de hetare kandidaterna till en pallplats på årets RM på MHF Skarpnäck.

Kristofer Hansson: Hur gammal är du?

Otto Austelt: 24 år.

K: Hur länge har du kört miniracing?

O: Första tävlingen genomförde jag när jag var 12 år. Sen höll jag på tills jag var 18 år. Höll sedan upp mellan åren 2001 till 2006. 2006/2007 började jag tävla igen.

K: Vilka är dina största framgångar?

O: Första platsen på RM 2007 i 4 wd och andra platsen på SM 2001, även det i 4 wd.

K: Vilken är din favoritbana?

O: EM-slingan från år 2000 i Trelleborg.



Otto på förarställningen - står närmast kameran - under Ladusvängen i Trelleborg i början av juli.

K: Var tränar du rcbuggy och hur ser din träning ut?

O: Jag tränar minst 1 gång i veckan på lite olika banor i Skåne. Det kan vara på banorna i Sjöbo eller Trelleborg. Jag kombinerar körning med både 2 wd och 4 wd. Kör också en del wrc på datorn.

K: Du körde tävlingen i Örebro med stor framgång och nu Ladusvängen, vilka fler tävlingar är inplanerade för 2008?

O: Det blir RM:et på MHF Skarpnäck och så Sverige cupen i Sjöbo. Jag kommer att köra både 2 wd och 4 wd.

K: Vilka är dina största konkurrenter om 4 wd-titeln på RM:et på Skarpnäcksbanan?

O: Hemmaförarna.

K: Banan på MHF Skarpnäck är byggt med astroturf, har du kört på det underlaget tidigare?

O: Nej.

K: Vad tror du om detta underlag?

O: Det verkar fräckt. Kommer säkert att gå fort.

K: Vilka bilar kör du idag?

O: Team Losi XX4 Worlds Edition 4 wd och Losi XXX-CR 2WD.



Ottos två bilar Team Losi XX4 Worlds Edition 4 wd och Losi XXX-CR 2WD.



Meckbordet under Ladusvängen.

K: Vilka motorer använder du i respektive bilar?

O: Det är LRP:s motorer, en 5.5 i 2 wd och en 4.5 i 4 wd. Fartreglage är också från LRP.

K: Vilken sändare använder du och vilka servo?

O: Sändaren är en Sanwa M11 2.4ghz och servona är Sanwa Erg RZ.

K: Några options på dina bilar som du inte kan undvara?

O: På 4 wd:en är det krängningshämmare och på 2 wd:en är det de vita plastlederna på stagen.

K: Har du några förebilder inom rcbuggy?

O: Jukka Steenari och Mark Pavidis.

Tack Otto för att du tog dig tid och svarade på några frågor och lycka till på RM:et på MHF Skarpnäck.


Otto Ausfelt kör för SMK Helsingborg och är sponsrad av Procar/Phoenix Racing.

Inga kommentarer: