söndag 20 juli 2008

Körning IX till XI

Efter tävlingen i Trelleborg har jag tagit mig till ”Green Hill” för att nöta astroturf (vilket är konstgräsunderlaget vi kör på MHF Skarpnäck). I Trelleborg misslyckades jag med det sliriga underlaget i kombination med att bilen ibland var långt ifrån förarställningen och därmed svår att följa. Just de här problemen är svåra att träna på ”Green Hill” eftersom vi har en liten och överskådlig bana med bra fäste. Istället har jag koncentrerat mig på att bli lite säkrare i min körning inför det stundande RM:et på MHF Skarpnäck. Det är fortfarande så att jag gör en del misstag på en del av hoppen på ”Green Hill” som ibland resulterar i att bilen hamnar upp och ner. Genom regelbunden körning hoppas jag jobba bort dessa misstag. Jag har nu också börjat komma fram till en ”Set Up” som fungerar för min körning.

Körning IX
Första körningen efter Trelleborg blev en förmiddagskörning på ”Green Hill”. Det var första gången jag testade den nya bansträckningen där mittelpartiet har gjorts tajtare. Gillade den här förändringen direkt, då det går mycket långsammare och verkligen kräver att man kommer rätt in i den första kurvan. De förare som kommer att köra snabbt på RM:et kommer förmodligen vara snabba just på detta parti. Förmiddagen blev lyckad och jag körde slut på fem stycken batteriladdningar.



Det nya partiet på banan. Ett riktigt långsamt parti som kräver mycket av föraren om det skall gå fort.

Körning X
Hade egentligen inte tänkt köra den 15 juli, men så fick vi celebert besök av ingen mindre än Andreas Wadell från Smk Dala Falun. Han och hans pappan hade åkte 25 mil för att köra EN kvällsträning. Klart man då måste ta sig till banan! Det blev för mig ett kort pass med endast fyra körningar, sen var det dags att ta sig hem igen. Det var dock givande körning och jag kände den här kvällen att jag börjar bli säkrare i på banan.

Körning XI

Körning elva blev även det en förmiddagskörning, där jag körde slut sex batteriladdningar. Var lite väl oförsiktig på denna körning och körde sönder ”Front Bulkhead”, ”Front Knockle” och en ”Ball End”. Förmodligen beroende på att jag nu känner mig säkrare på banan och satsar mer i bland annat hoppen. Efter denna körning måste jag nog försöka hitta tillbaks till en lugnare körning utan en massa misstag.

Inga kommentarer: