lördag 15 november 2008

Vinterträning II

Mattias ”Foppa” Forsberg flög lite Atomic Carbon S2 under fredagens kvällsträning nere på "Stubben".

Ljudet av knäckt plast blev på fredagens kvällsträning lite väl återkommande. För egen del gick först en ”Rear hub” och kort där efter en ”Front bulkhead”. Mot slutet av träningen gick också en liten plastdel på en av främre stötdämparen och olja läckte ut över karossen. Orkade inte fixa detta så jag packade ihop och drog hem. Även om kvällens banlayout var en riktig plastknäckare var den riktigt rolig och givande. En förlösande träning för egen del, känner att jag är på rätt väg nu.

Fortsatte att testa däck och ilägg och denna fredag var det framdäckens tur. Körde en del på Schumacher Mini Pin Yellow Fram (U6607) och med Schumachers tillhörande illägg ”Foam inserts hard – ultra wide” (U6652). Däcken ger en klart överstyrd bil, men det var roligt på den knixiga banan. Man kom verkligen runt snabbt i de tajta hårnålarna. Blev dock problematiskt på den böjda raksträckan då bakvagnens fäste släppte och bilen fick sladd. Men å andra sidan är det ju buggy vi kör och det skall sladda lite. Får fortsätta att testa mig fram. Funderar på att skaffa mig ett par nya ProLine M3 framdäck och testa med Schumachers ”Foam inserts hard – ultra wide” till nästa träning.

Vi var rätt många under kvällen och stundtals var det riktigt trångt på banan (för att inte prata om förarställningen). Här kommer lite bilder:

John Sandberg lattjade med trucken.

Thomas Pettersson hade med sitt bygge BJ2WE. En snygg skapelse! Missade dock själva körningen men enligt säkra källor är detta det bästa Thomas har kört i 2WD. Jag hoppas han åker iväg på någon tävling med den i vinter. Hade varit grrrrrymt!

Och så var det där med Lipo. Känns bra att vi har några i klubben som bryter mark så att övergången inte blir så jobbig till våren. Förmodligen inget att oroa sig över men jag kan inte låta bli. Känns också bra att se att Swallow AC/DC EQ fungerar. En investering mindre man behöver göra.

Inga kommentarer: