fredag 31 december 2010

GOTT SLUT & GOTT NYTT ÅR!



Året 2010 var inte mycket racing för min del, men det har varit roligt att följa ett antal svenskars framfart på buggybanorna i Sverige och i Europa. Främst är det de unga förarna som visat var skåpet skall stå, både David Ronnefalk och Mikael Johansson har kört in på fina placeringar på tävlingar här i Sverige och ute i Europa. Skall bli roligt att få se hur det går för dem i VM i Finland 2011, de kan komma långt och det skulle inte förvåna mig om någon av dem kör A- eller B-final.

Short Course har börjat få fotfäste i Sverige under hösten och 2011 kan det mycket väl vara så att denna klass växer sig större. Klassen bjuder på billig och roligt racing, och många har insett detta. Kan arrangörerna få till ett bra reglemente som ger konkurrens på lika villkor kan det mycket väl vara så att denna blir en bra instegsklass för många ungdomar.

Själv har jag så smått kommit igång på nytt under hösten. Byggt två nya bilar, var av den ena - Short Course - rullar. Om tid och möjlighet ges 2011 kommer detta att bli min huvudklass 2011. Har också som målsättning att ha 2WD och 4WD körklara och få till något race med dem, men vi får se. RM i Tomelilla och NM i Danmark lockar, alltid roligt att köra stora race med många deltagare.

Men främst är det just nu mini-z för hela slanten i vardagsrummet. Har byggt en bana och kör med min gamla MR-02 som jag förbättrat med ny motor och lite nya delar. Kör mest för att komma in i körningen på nytt.

Och till slut, Axials XR10 Competition Rock Crawler skall byggas klar och bli en bil för mig och barnen till våren.

GOTT NYTT RACING ÅR 2011!

Inga kommentarer: