lördag 23 februari 2008

Träning III

Egentligen finns det inte så mycket att skriva om denna tredje träning mer än att den var väldigt givande. Hann under träningen köra fyra laddningar och därmed ett antal varv på en helt nylagd bana som var riktigt svår. Framför allt var det de olika hoppen, där en del av dem var lagda på ett sådant sätt att man var tvungen att ha rätt hastighet in i hoppet för att inte slå en volt med bilen och lägga den på tacket. Mycket tid av träningen gick åt att få in rätt rytm och komma in i hoppen med rätt hastighet och rätt vinkel.

Försökte också bli lite djärvare i hoppen. Eftersom jag inte har fått in en perfekt körteknik och är lite varsam för att inte ha sönder delar på bilen, blir min körning på visa partier av banan lite väll långsam. Framför allt försökte jag på denna tredje träning vara lite djärvare i trippeln där jag normalt glider över alla tre hopp. Nu försökte jag mig på att glida över det första hoppet för att sedan dra på och hoppa över de två sista hoppen. Fick inte riktigt till det under träningen, utan hamnade oftast med chassit uppe på det sista hoppet. Måste alltså träna, träna, träna.

Differentialen fungerade utmärkt under hela träningen. Tycker mig dock märka ett begynnande rassel, men den kommer hålla några träningar till. Hoppas jag!

Inga kommentarer: