måndag 8 september 2008

Körning XV

Det blev lite körning i söndags också. Tre accar på ett alternativt ”Green Hill”. Den normala bansträckningen gick inte att köra eftersom det var två stora vattenpölar som ingen orkade ta bort. Istället stängdes det kurviga partiet med de tre nya hoppen av och banan blev körbar trots regnandet under lördagen. Det är en bra bana som vi har! Hur många buggybanor i Sverige är körvänliga efter några dagars regnande? Körningen gick så där men det känns skönt att ha fått träna lite så här en vecka innan tävlingen i Sjöbo. Nu har jag knappt fem dagar på mig att rengöra och få i ordning bilen. Är redan stressad eftersom jag har en massa annan som också måste göras.

Tänkte nu också publicera min ”setup”. Känner att jag inte kommer längre med den det här året, utan nu får den vara så här. Tycker att min RB5:a går bra på astroturfunderlaget när jag får till min egen körning. Bilen hoppar bra och har bra styrning även i lite högre farter. Den passar min körstil och just nu är det den som behöver utvecklas och inte inställningarna. Mitt problem är nu att jag fortfarande gasar på för mycket och mot det finns det ingen setup i hela världen som kan fixa!



Jämförelse med min tidigare setup för ”Green Hill” (som du hittar HÄR) har jag nu en annan inställning på dämparna. 2 mm ”Limiters” i främre dämparna gör att jag får lite mer styrning i högre farter. Har också mer passande ”Shock pistons” på den här set up:en. Har lagt till lite extra vikt bak i form av en lös cell. Är man inte så exakt i sin körning upplever jag i alla fall att en tyngre bil blir mer lättkörd.

Inga kommentarer: