söndag 9 mars 2008

Träning VI

I fredags var jag iväg på träning och hade egentligen tänkt nöja mig med det, när det plötsligt gavs möjlighet att köra lite rcbuggy på söndagen. Åkte iväg och kom till ett nästan folktomt stubben. Banan var något ändrad sedan fredagsträningen och det gavs nu möjligheter att verkligen träna hopp. Och äntligen släppte det. Jag fick till ett par riktigt mjuka och snabba hopp över ”woppisarna”. Satsade också några gånger på banans stort och långa hopp och lyckades ta det i ett svep. Känns skönt att min försiktighet inför dessa två typer av hopp släppt, nu gäller det bara att träna in tekniken så den sitter vid varje tillfälle. Min hoppteknik är dock inte den bästa, så det tog lite väll hårt på bilen och en av de bakre justerbara länkarna böjdes till ordentligt vid ett tillfälle. Det gick att böja tillbaks länken och jag kunde köra vidare, men det blir till att köpa nya. De länkar som följer med i byggsatsen är i stål och håller inte alltid för den omilda behandling bilen utsätts för i de stora hoppen. Funderar av denna anledning att satsa på titan som håller bättre. Återkommer med vad det blir jag köper. Det blev en kort träning med endast två körda accar, men det var två väldigt givande körningar.

Inga kommentarer: