torsdag 13 mars 2008

Set up ”Stubben”

Jag tycker nu att inställningarna på min Kyosho Ultima RB5 har blivit så pass bra att jag vågar dela med mig av en preliminär ”set up” för Stubben (som är en bana på nålfiltsmatta med många hopp och tvära svängar). Jag upplever att bilen svänger väldigt bra med denna inställning och är väldigt lätt att köra. Den ligger också ganska bra i luften vid hoppen. De däck jag testat har inte varit de bästa och med bättre däcksval borde bilen bli ännu mer körvänlig.

Fram:
• 3-B stötdämparkolv
• 400 Kyosho stötdämparolja
• Ljusgröna fjädrar fram
• Fjäderstoppet nerskruvat 6 mm
• 30 graders Caster
• Stötdämparna monterade i mitten på tornet och längs ut på bärarmen.
• 4 mm ”upper spacer”, staget monterat längst in på ”bulkhead” och längst ut på ”caster block”.
• Styrspindlarna i övre position.
• Lite Toe-in
• 1,5 grad Camber

Bak:
• 3-B stötdämparkolv
• 400 Kyosho stötdämparolja
• Ljusgröna fjädrar bak
• Fjäderstoppet nerskruvat 8 mm
• Stötdämparna monterade i mitten på tornet och längs in på bärarmen.
• Kort hjulbas
• Staget monterat längst ut på spindlarna och i mitten på tornet.
• Spindeln monterad högst upp
• 2 grad Camber

Extra information:
• Accet placerat längst fram.

Inga kommentarer: