lördag 1 mars 2008

Träning IV

Kom så iväg på träning nummer fyra nere på klubblokalen – lokalt kallad stubben. Motorn har gått varm de senaste träningarna och jag hade en del planer för hur jag skulle komma till bot med problemet och få ner värmen. Inget fungerade. Motorn blev, trots allt skruvande och lödande, näst intill glödande (så varm att en av motorkablarna lossnade). Men det fanns en räddare i nöden, Fredrik Mathiesen. Det är andra gången på kort tid han ger mig tips som löser mina bilproblem. Vad var felet då? Jo, jag har kört på för stor piong. Vilket misstag! Just det som instruktionspappret för motorn påpekar: ”Kör inte på för stor piong för då kan motorn skadas”. Jag verkar lära mig något nytt varje gång jag är nere på stubben och kör. Sagt och gjort, med en 19t:s piong och motorns tändning uppskruvad något gick bilen som en skållad råtta och blev så där lagom varm. Och aldrig har min körning varit så inspirerande (för mig själv alltså). Med den tredje och sista accen för kvällen, ensam ute på banan, var jag oslagbar. Jag säger bara, hade Jared Tebo och Ryan Cavalieri (världens kanske idag största förare inom 1:10 offroad) varit där hade de blivit frånåkta med hästlängder. Eller kanske inte. Hur som helst, jag var en väldigt tillfredställd ung man när jag tog bussen hem till Bagarmossen klockan 22.08.

Inga kommentarer: