lördag 22 mars 2008

”Kyosho First Aid Kit”

Utifrån egen och andras erfarenhet kan man nog konstatera att Ultima RB5 håller bra. Men för att vara på den säkra sidan kan en ”första hjälpen-låda” med diverse delar vara skillnaden mellan en lyckat och en misslyckad träning/tävling. Den kanadensiska föraren John "johnnyboy" Summach har satt samman en sådan lista för Ultima RB5 och för Lazer ZX-5SP (jag publicerar båda här). Efter att ha gått igenom reservdelslagret för min RB5:a kan jag konstatera att jag behöver köpa ”Front Shock Tower”, ”Rear Hub” och ”Motor Plate”. Utifrån egna erfarenheter tycker jag nog att listan för RB5 kan kompletteras med ”UMW101 #Hard suspension shaft” (vilket jag också behöver köpa på mig).

Ultima RB5:

Front and Rear Arms #UM503 (comes with one of each)
Front Hub, Knuckle and Steering Rack #UM505 (comes as one parts tree)
Front Bulkhead #UM502
Front Shock Tower #UM511 (Plastic) #UMW500 (Carbon)
Rear Hub #LA244-0 (stock) or #UM519 (new heavy duty one)
Rear T Plate Kit #UM508 (Plastic) #UMW505 (Carbon)
Rear Shock Tower #UM512 (Plastic) #UMW501 (Carbon)
Plastic Shock Cap Parts #W5106
Motor Plate #UM517 (Stock) #UMW509 (Machined)

Lazer ZX-5SP

Front and Rear Arms #LA255 (comes with one of each)
Front Knuckle and Hub #LA254
Differential Housing #LA210
Shock Tower Mounts #LA209
Shock Caps #W5194-01
Front Shock Tower #LA216
Rear Shock Tower #LA217
Rear Hubs #LA252

(källa: http://johnnyboydotca.blogspot.com/)

Inga kommentarer: