lördag 31 december 2011

Gott Nytt Racingår!


Idag försöker alla tidningar och TV-nyheter sammanfatta året som gått. Här kommer min personliga sammanfattning.

• Största RCBuggy händelsen i Sverige detta år var utan tvekan EOS i Onslunda. Många av världens bästa förare var där och gav allt. Och våra Svenska förare gjorde mycket bra ifrån sig. Vilka race det var! (Läs min krönika om EOS HÄR). Oskar Levins körning i 2WD var fantastiskt roligt att se. Han körde som en Gud! Själv hade jag väldigt roligt i 2WD SC och att få köra i samma final som Dustin Evans var coolt. Tror jag blev varvad två eller tre gånger i varje final.

• VM i Finland var roligt att följa via datorn och de finaler man kan se på Youtube är fantastiskt spännande. Av de svenskar som var där kan man lätt dra slutsatsen att detta också var deras upplevelse. Ryan Cavalieri vann rättvist, men personligen tycker jag att Joern Neumanns topplaceringar blev en glad överraskning.

•  Short Course etablerade sig som tävlingsklass i Sverige och nere i Skåne blev det 4WD modified som lockade flest förare. Sommaren 2012 kommer detta med stor sannolikhet att vara stort. Hade personligen hoppats på 2WD Stock eftersom detta förmodligen är den bästa sättet för nybörjare att komma igång med RCBuggy. Billigt och hållbart.

• Själv kom jag ingång på allvar igen och har haft många roliga race det här året. Tyvärr har kraftiga förkylningar satt stopp för en del race och det var en stor besvikelse för mig att inte kunna köra RM:et i Onslunda. Men nu rullar alla tre bilarna och jag hoppas på roliga race också 2012!

Jag önskar alla ett riktigt Gott Nytt Racingår!

Inga kommentarer: