söndag 21 mars 2010

Tips till nybörjare (och såna som känner sig som sådana, likt mej)

Det kommer inför säsongen 2010 att vara en mängd nya bilar och märken att välja på. Vad gäller 4WD är det nästan, bara nästan, oöverblickbart. Det är roligt! Varför? Jo, för det visar att sporten håller på att växa och att företagen återigen vågar utveckla nya bilar. Vilket i förläggningen också gynnar sporten, tror jag. Men med alla bilar att välja på kan man bli lätt nervös inför valet av vilken bil man skall välja och vilket märke. På den här bloggen försöker jag prata mig varm om alla märken som gör bra bilar som håller för att tävla med men jag skulle ändå vilja lyfta fram Kyosho som ett bra val inför säsongen 2010. Och det finns minst två anledningar till detta och de stavas Daniel Persson och PerErik Nordman. Anledning, de är enormt kunniga på el-buggy och dessutom hjälpsamma (även under tävling). Vet inte hur många gånger de har hjälpt mig i olika sammanhang, kommit med råd och hjälp mig att få rätt på bilen. Är man nybörjare med andra ord så kommer de att vara med på de flesta tävlingarna i Sverige 2010 och ge goda råd vilket är guld värt.

För övrigt tror jag också att Schumacher kan komma att bli ett bra val av samma anledning som ovan: de har hjälpsamma och kunniga killar i sitt team.

One happy camper Grattis Daniel och lycka till 2010 i ditt nya team!
(KÄLLA).

Inga kommentarer: