lördag 14 februari 2009

Vinterträning VIII

Osäkert in i det sista om jag skulle orka åka och köra på "Stubben" i fredags. Hade spenderat sex timmar på Tekniska museet i Stockholm med mina två barn och var mer eller mindre helt slut. Men jag tog mig samman och åkte iväg. Tillfällena att köra kommer sällan när man är småbarnsförälder.

Det blev en lyckad kväll. Fortsatte att testa lite olika set up:er, slipade ner ytterligare ett par däck och limmade ett par nya framdäck. Tycker det fungerar väldigt bra att köra med slicks inomhus. Man hänger ju inte med de andra som tränar på nabbat men att kunna glida lite med bakvagnen och uppleva lite utomhuskänsla är värt nästan alla frånåkningar en sån här kväll.

Har för övrigt anmält mig till den femte omgången av Mellansvenska Elbilscupen som arrangeras av Norrtälje RCM (körs nästa lördag den 21 februari). Det blir den sista för min del den här säsongen. Kommer inte ha möjlighet att köra de två avslutande då jag är uppbokat på annat. Trodde verkligen att jag skulle få möjlighet att komma iväg på fler men så blev/blir det inte. Trist!

Och till sist; Daniel Persson har lagt ut en teaser om LiPo-listan som kommer HÄR. Spännande, spännande!

Inga kommentarer: