söndag 14 december 2008

Vinterträning V

Ny träning betyder nya tester. Försöker göra något annorlunda på bilen varje gång jag är iväg och kör. I fredags testade jag att soppa både fram- och bakdäck i god tid inför varje körning och vilken förbättring. Bilen går nu mycket bra och jag är en nöjd förare (vilket inte betyder att jag kommer sluta testa inställningar). Just nu kör jag på ett par rejält nerslitna Schumacher Mini Pin Yellow med Schumacher ”Foam inserts hard” bak och samma typ av däck fram men inte lika slitna. Jag soppar med ”CS-Grip Tyre Conditioner high grip” ungefär 20 minuter förre varje körning. Med andra ord betyder detta att man kan köra väldigt länge på Mini Pin även efter det att piggarna slitets bort. Bra tycker jag eftersom det blir billigare och man behöver inte köpa en massa nya däck hela tiden. Frågan är bara vad man skall starta racen på? Helt nya Mini Pin eller gamla slitna?

På Rsb vill Daniel Persson ha hjälp med att testa Mini Pin som slicks (tråden hittas HÄR). Skall ge mitt bidrag till testet så fort mina däck slitets ner.

Inga kommentarer: