onsdag 3 december 2008

MSEC here I come

Så, nu är jag anmäld till racet på MK Eskil den 24 januari nästa år. Känns bra att ha ett race att se framemot och kanske till och med träna lite inför. Kan säkert bli några rundor till nere på klubben med RB5:an för att få in vanan att köra på nålfilt. Sen är jag fortfarande inte nöjd med hur bilen beter sig på banan. Måste testa fler inställningar helt enkelt och så klart bli bättre förare.

På RSB är cupen ett hett diskussionsämne för buggyfolket. Rubrikerna för inläggen skvallrar vad det handlar om: Lekhage eller seriös racing???, Var är MSEC buggy klassen på väg?, Varför kör man inte med foams på buggy inomhus? Jag skall inte uttala mig för jag har inte kört någon tävling i cupen ännu. Däremot tycker jag det är intressant att se hur just denna cup drar till sig så många debattlystna. Varför skapar den här cupen så många inlägg? Kanske är det så att vi i MSEC kör på touringfolkets villkor och måste anpassa bana och hopp efter dem. Med en egen cup hade vi kunnat bygga banor som hade mer likheter med våra banor utomhus. Men å andra sidan hade det också varit mindre folk på tävlingarna när det bara hade varit buggyfolk som hade dykt upp. Hur som helst, roligt att folk känner sig manade att debattera de olika inläggen, då får vi andra något att läsa. Nu skall jag bara själv köra första tävlingen så skall ni få veta vad jag tycker om lekhagar och foams.

Hemsidan för Mellansvenska Elbilscupen hittar man HÄR.

Och tävlingskalendern för MSEC ser i skrivande stund ut så här:

2009-01-24 MK Eskil
2009-02-07 Nyköping MK
2009-02-21 Norrtälje RCM
2009-03-14 Nyköping MK
2009-03-28 MK Eskil

Inga kommentarer: