torsdag 22 januari 2009

Inför MSEC Eskilstuna

Nu närmar sig MSEC tävlingen i Eskilstuna. Det är riktigt många anmälda i alla klasser och i OR 2WD blir vi 21 startande. Förmodligen också det startfält som har flest riktigt duktiga förare för denna säsongens MSEC-tävlingar. För att nämna några: Mats Angseryd MHF Skarpnäck, Mikael Johansson MHF Skarpnäck, Lars Jonsson SMK Söderhamn, Morgan Larsson SMK Dala Falun, Niclas Månsson MHF Skarpnäck, PerErik Nordman SMK Dala Falun och Daniel Persson MHF Skarpnäck. Där har vi några som definitivt kommer att slås om första platsen i A-finalen. I B-finalen kommer vi med största sannolikhet att också få bra och tajt racing.

För egen del har det inte blivit möjlighet till träning på typ en månad. Först jullov och sedan en förkylning som ställde till det för mig och min astma. Men jag åker till Eskilstuna med gott mod! Fick ihop sex träningstillfällen på ”Stubben” i höstas och kände då att jag blev en bättre förare på många sätt. Jag hoppas att en del av den träningen fortfarande sitter kvar i fingrarna.

Denna vecka är det annars fullt upp med att få klar bilen. Diffen är nyrenoverad, oljan bytt i stötdämparna, kullagerna oljade, alla skruvade åtspända. Har också fixat mig en ny kaross som syns på bilden här ovan. Håller kvar vid mina racefärger rött och silver men har nu lagt till vit. Och så en massa klistermärken. Skall också montera in ett nytt fartreglage; Novak GTB Spread Spectrum. Mycket att göra med andra ord.

Inga kommentarer: